Stapje terug Helemaal terug naar begin

Meer info over de order.

On the desktop, you will find this icon

Double click and login with : 

LICHTXPERT

LICHTXPERT

After you logged in:

Search for the order by clicking on ”Verkooporders”

Click on the arrow below ”Verkooporder” and filter by clicking on ”Referentie”

Type in for example: DIR12354 / LPL12354

Click on ”Orderregel”. 

Check the status. 

Onderhanden =  Bad

Onderhanden, backorder = Bad

Magazijn bon = Good = the order will be picked today = will be delivered within 2-3 working days (depending on the destinatory country)

Afgeleverd = Good  =  wij handed over the package to DPD. Postman could still be on the way --> check track&trace code!

 

Wat te doen?

Onderhanden backorder

Dit is een vervelende situatie. We moeten de klant teleurstellen.

Wat kun je nog doen? 

De onderstaande opties maken het iets minder pijnlijk.

Vraag op de klant wil wachten. 

  • Controleer wanneer het product weer op voorraad is. We krijgen wekelijks een voorraadoverzicht van Light & Living en Nordlux waarin we kunnen controleren of het product te bestellen is. Voor Trio Leuchten kunnen we inloggen op de website. Voor overige leveranciers kunnen we Tim vragen of hij deze heeft besteld / gaat bestellen.
  • Check altijd even de status van het product, het kan namelijk ook een uitlopend of opruimer artikel zijn, deze komen (hoogstwaarschijnlijk) niet meer op voorraad. 
  • Vraag of de klant wil wachten voor 15% korting.
  • Indien akkoord 15% korting verwerken.  Lees hier hoe

Een soort gelijke lamp aanbieden (25% duurder mag voor dezelfde prijs)

  • Voorleggen aan de klant.
  • Indien akkoord, huidige lamp uit backorder laten halen (mail of bel verkoop@steinhauer).
  • Indien akkoord, nieuwe lamp laten versturen (Dropshipment formulier).

Als de klant niet wilt wachten of geen andere lamp wilt? 

  • Huidige lamp uit backorder laten halen (mail of bel verkoop@steinhauer).
  • Klant terugbetalen. Lees hier hoe >
  • Korting bon voor de toekomst aanbieden. Dit kan via de backend van de website --> https://www.directlampen.nl/wp-admin/edit.php?post_type=shop_coupon
Magazijn bon

Communiceer naar de klant:

  • De bestelling wordt vandaag gepakt.
  • De bestelling wordt binnen 2 á 3 werkdagen bezorgd.
  • De track&trace volgt automatisch aan het einde van de dag.

Controleer bij Patrick/Tamara voor de zekerheid!

Afgeleverd

Track & trace code checken

Klik eerst weer op “Algemeen.” 

Klik rechtsboven op “Ga naar”

Klik vervolgens op “Overzicht vervoerderslabels.”

Klik vervolgens op de track & trace code. 

Nadat je op deze link hebt geklikt kom je op een pagina terecht die er zo uit ziet:

Geen zorgen, als je nu op ‘track & trace’ klikt zul je de benodigde informatie kunnen inzien.

Communiceer de link en de informatie uit de link naar de klant. 

Bijvoorbeeld, bij de buren, of komt nog, etc. + plus link.

Onderhanden

Heeft een bestelling de status ”Onderhanden” in Unit4?

Dan gaat er iets niet helemaal goed…

Let op: tenzij de bestelling NET is ingeschoten, dan moet deze nog verwerkt worden. Check dus de datum!

En anders:

--> Check allereerst of het product überhaupt nog wel op voorraad is.

  • Zo ja, bel dan Tamara of Patrick om de bestelling alsnog door te zetten (OF er is al een magazijn bon aangemaakt en de lamp verlaat het magazijn dezelfde dag nog) 
  • Zo nee, check dan de status en levertijd van het product.

Komt de lamp terug op voorraad? Vraag op de klant wil wachten. 

  • Controleer wanneer het product weer op voorraad is. We krijgen wekelijks een voorraadoverzicht van Light & Living en Nordlux waarin we kunnen controleren of het product te bestellen is. Voor Trio Leuchten kunnen we inloggen op de website. Voor overige leveranciers kunnen we Tim vragen of hij deze heeft besteld / gaat bestellen.
  • Vraag of de klant wil wachten voor 15% korting.
  • Indien akkoord 15% korting verwerken.  Lees hier hoe > 

Komt de lamp niet meer terug in de collectie? Bied een soortgelijke lamp aan (25% duurder mag voor dezelfde prijs)

  • Leg het voorstel voor aan de klant
  • Indien akkoord, haal de huidige lamp uit backorder (mail of bel verkoop@steinhauer).
  • Indien akkoord, verstuur een nieuwe lamp (Dropshipment formulier)

Wil de klant niet wachten EN geen andere lamp?

  • Laat de huidige lamp uit backorder halen (mail of bel verkoop@steinhauer).
  • Betaal de klant terug. Lees hier hoe >
  • Bied een korting bon voor de toekomst aan. Dit kan via de backend van de website --> https://www.directlampen.nl/wp-admin/edit.php?post_type=shop_coupon

Step 1. Click on the tile ‘Voorraadprognose’.

Tip: If you can’t find the tile, Search ‘Voorraadprognose’ in the search bar.

Step 2. Fill in the SKU-number and press on ‘TAB’ of ‘ENTER’. Done? You should be seeing this:

At the bottom left you will the text ”Vrije voorraad”. The number stated here is what we actually have in stock.

Step 1. Click on the tile ‘Producten’.

Tip: If you can’t find the tile, search the word ‘Producten’ in the search bar.

Step 2. Fill in the the SKU-number and press ‘TAB’. Once you have done this, you will see the following:

Step 3. Click on ‘Kenmerken’ to see what the status of the product is.