Terug naar het begin

Terugbetalen

  1. Log allereerst in: https://www.returnless.com/marketplace/seller/login/
  2. Klik vervolgens op ”Retouren” (zie onderstaand)
  3. Gebruik vervolgens de handige filters, rechts bovenin.

    Handige tip: hier kun je zoeken op klantnaam, ordernummer en emailadres.
  4. Selecteer zowel de filters “Aangemeld” als “Delivered”
    Retouren die voldoen aan deze eisen = actie nodig!

Ga eerst naar de juiste website en klik op inloggen:

DIR = Directlampen.nl

VIV = Vivaleucten.de

LEL = Lampesligne.fr

LIN = Lamparas-en-linea.es

IND = https://www.industrielelampen-online.nl/

FAB = Fabriklampe-online.de

FRIND =https://www.lampeindustrielle.fr/webmaster

Na de inlog, zie je een zwarte balk bovenaan.

Links boven.

Klik op dashboard!

Links in het menu. Klik op ”Bestellingen”.

Zoek naar bestelling rechtsboven in.

Order openen. Spreek voor zich. 🙂
Scrol naar beneden en klik op terug betalen.

Je bent er bijna 🙂

Klik de lamp aan en het aantal dat terug is gekomen. De rest gaat automatisch. Hij rekent uit hoeveel geld terug moet worden gestort.

Klik op terug betalen via …. (iDeal /Paypaletc.)

Let op : Er is 1 uitzondering=Klarna
Klarna = achteraf betalen & werkt net even anders!

Klarna = Betaal handmatig terug!

Ga vervolgens naar Multisafepay.

Klik hier. en login.

Boven in de balk kan je zoeken naar de order.

Klik op de order.

Klik op terug betalen.

Hier kun je de volledige bestelling (gedeeltelijk) terugbetalen.

Dit betekent tijd voor actie:

De lamp is bij ons aangekomen!

Let op: controleer altijd nog even de track&trace

Wat te doen?

Nieuwe lamp/omruil

De klant wil een dezelfde lamp opnieuw ontvangen.

Heb je de track&trace code al gecontroleerd?

Goed ontvangen? Top 🙂 

Plaats een opmerking : Bestelnummer + Aantal en SKU + Omgeruild + Naam 

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Verander status naar goedgekeurd! 

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Tenslotte: verander status naar ”Omgeruild” bij de drop down!

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Volgende stap = Dropshipment

Geld terug/retour

Klant wil graag geld terug: 

Had je track en trace al gecontroleerd?

Goed ontvangen? Top 🙂 

Opmerking plaatsen: Bedrag + Naam + Bestelnummer + Hele bestelling/desbetreffende SKU(‘s) en aantal noemen

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Status wijzigen naar “Teruggestort”

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Optie 1: retour komt binnen via Retourneren.nl
  1. Een Bol.com bestelling kan je herkennen door het ”aparte” bestelnummer:
  2. Zoek de bestelling (op naam of adres) in de backend van Lampenplaats --> www.lampenplaats.nl/webmaster
  3. Selecteer het gewenste product(en) en betaal het bedrag handmatig terug.

    Nu kan je terugbetalen in Bol.com zelf! Yay! 

  4. Login in Bol.com: https://login.bol.com/login?client_id=seller-portal
  5. Zoek de desbetreffende bestelling:
  6. Ga naar de drie puntjes en klik vervolgens op: Ja, accepteer retour. De bestelling wordt dan terugbetaald door Bol.com.
  7. Rond het af in Retourneren.nl: 

    Opmerking plaatsen: Bedrag + Naam + Bestelnummer (van Lampenplaats wat met ”LPL” begint) + Hele bestelling/desbetreffende SKU(‘s) en aantal noemen

    Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

    Status wijzigen naar “Teruggestort”

    Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

 

Optie 2: retour komt binnen via Bol.com zelf
  1. Login in Bol.com: https://login.bol.com/login?client_id=seller-portal
  2. Ga naar openstaande retouren en klik op ”verwerken”:
  3. Controleer van elke bestelling de status van de track&trace code.

    Is retour bij ons aangekomen? Yay, hij mag terugbetaald worden! 🙂

  4. Druk op ”Behandelen” --> vink ”Retour goed ontvangen” aan --> druk op ”Ja, behandel retour”. Check!
  5. Stuur t.nijenhuis-vanleeuwen@steinhauer.nl een mail: onderwerp = Bol.com
    Bestelnummer van lampenplaats (begint met LPL…) + terugbetaalde bedrag
Optie 1: retour komt binnen via Retourneren.nl
  1. Een Fonq bestelling kan je herkennen door het ”aparte” bestelnummer: het eindigt met ”-A” of ”-B”
  2. Zoek de bestelling (op naam of adres) in de backend van Lampenplaats --> www.lampenplaats.nl/webmaster
  3. Selecteer het gewenste product(en) en betaal het bedrag handmatig terug.

    Nu kan je terugbetalen in Fonq zelf! Yay!

  4. Log bij Fonq in: https://fonq.mirakl.net/login
  5. Zoek de desbetreffende bestelling door te zoeken bij ”Mijn bestelling” en vervolgens ”Alle bestellingen”:
  6. Selecteer de bestelling en druk op ”Terugbetaling” rechts bovenin.
  7. Kies voor een volledige of gedetailleerde betaling en bevestig de terugbetaling totdat de balk volledig is verdwenen.
  8. Rond het af in Retourneren.nl:

    Opmerking plaatsen: Bedrag + Naam + Bestelnummer (van Lampenplaats wat met ”LPL” begint) + Hele bestelling/desbetreffende SKU(‘s) en aantal noemen

    Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

    Status wijzigen naar “Teruggestort”

    Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Optie 2: retour komt binnen via Fonq zelf
  1. Log in bij Fonq: https://fonq.mirakl.net/login
  2. Ga naar ”Mijn bestellingen en druk vervolgens op ”Bestellingen met incidenten”. Hier is wat mee aan de hand!
  3. Vervolgens moet er per bestelling gecontroleerd worden of de klant al is geïnformeerd hoe hij/zij kan retourneren of omruilen. Dit doe je door het e-mailadres in de zoekbalk van Belco te zetten.
  4. Nog niet gemaild? Gebruik dan het standaard bericht, onderstaand:

    Goedendag,

    Ik zie dat u een bestelling wil retourneren via Fonq. Via de onderstaande link kunt u een retourverzoek indienen:

    https://www.directlampen.nl/retourneren/

    Ter info: u kunt uw Fonq-bestelnummer gebruiken EN kosteloos retourneren. 🙂

    Met vriendelijke groet,

    (Naam)