Basis 

  • Je bent voornaam van Directlampen.nl 
  • We zijn netjes, maar niet stijf.
  • Domme klanten bestaan niet. 
  • Neem de klant altijd serieus.
  • Schuif de schuld nooit af. 
  • Luister aandachtig (zorg dat de klant zich gehoord voelt)
  • Vat het probleem samen. (zorg dat de klant zich begrepen voelt)
  • Kom vervolgens met een oplossing. 
  • Vraag aan het einde of de klant tevreden is met de hulp.

 

Hoe kom je aan de oplossing? 

Heeft de klant besteld? Gaat de vraag over een order? 

“Heeft u een ondernummer bij de hand?” 

Vraag dit niet te vroeg. Probeer eerst naar de klant te luisteren. De klant wil eerst zijn verhaal kwijt. 

Aan de hand van het ordernummer kun je zien via welk kanaal de klant wat besteld heeft. 

Vraag over een order. 

Ordernummer bekend Ordernummer onbekend

Vraag over product (zonder order)

Vraag over product