Stapje terug Terug naar het begin

Klant heeft order geplaats maar..

Retourneren is altijd gratis, ook zonder reden. Wel binnen 14 dagen. 

Retourneren kan gratis via onderstaande link:

https://www.retourneren.nl/directlampen

Zodra de retour in ontvangst is genomen, wordt deze binnen 72 uur verwerkt.

Voorraad controleren

Oei, dat is vervelend. Dit moeten we zo goed mogelijk oplossen! De type oplossing hangt van het soort klant af:

(1) Erg boze klant (onder 50 euro)

  • Is de prijs van de lamp(en) onder de 50 euro? Dan hoeven wij de lamp niet terug. 
  • Check eerst de voorraad van het product en maak vervolgens een dropshipment formulier aan.
  • Is het product niet op voorraad? Vraag dan of de klant hier op wil wachten of toch liever zijn/haar geld terug wil.

(2) Erg boze klant (boven 50 euro)

  • Is de prijs van de lamp(en) boven de 50 euro? 
  • Check eerst de voorraad van het product en maak vervolgens een dropshipment formulier aan.
  • Is het product niet op voorraad? Vraag dan of de klant hier op wil wachten of toch liever zijn/haar geld terug wil.
  • Maak een retourformulier aan en mail de klant het retourlabel.

Let op: geef in het formulier aan dat er al een lamp wordt opgestuurd. De status in Retourneren.nl moet naar ”omgeruild”

(3) ”Rustige” klant (onder 50 euro)

  • Is de prijs van de lamp(en) onder de 50 euro? Dan hoeven wij de lamp niet terug. 
  • Check eerst de voorraad van het product en maak vervolgens een dropshipment formulier aan.
  • Is het product niet op voorraad? Vraag dan of de klant hier op wil wachten of toch liever zijn/haar geld terug wil.

(3) ”Rustige” klant (boven 50 euro)

  • Waarde van de lamp(en) boven de 50 euro? Mail of leg de klant uit waar ze de bestelling kunnen retourneren/omruilen. Check altijd meteen even de voorraad om eventuele teleurstelling te voorkomen.
  • Zie de onderstaande link: 

https://www.retourneren.nl/directlampen

  • Zodra we de lamp hebben ontvangen, sturen we direct een nieuw exemplaar op. Wel zo handig!

Wat ontbreekt er?

Een complete lamp mist

We moeten diep in de order duiken.
Lees hier de uitleg van unit 4.

Uitleg unit4 order info
Een onderdeel mist

Stappenplan:

  1. Ga naar Unit4 en log in.
  2. Ga naar de tegel ”Producten” en typ het SKU in.
  3. Controleer bij de tegel ”Vervanging” of ”Samenstelling” voor losse onderdelen.
  4. Gevonden? Controleer of het product nog op voorraad is en maak een dropshipment aan met het SKU van het onderdeel. 
  5. Niet gevonden? Bel voor de zekerheid naar Patrick of Tamara. Wellicht kan er nog wat geregeld worden.
  6. Is het onderdeel niet op voorraad? Vraag dan of de klant hier op wil wachten of toch liever zijn/haar geld terug wil.

 

Lukt het niet om een los onderdeel te versturen? Dan zal de lamp omgeruild moeten worden, via de onderstaande link:

https://www.retourneren.nl/directlampen

Check altijd meteen even de voorraad om eventuele teleurstelling te voorkomen.

 

Normale gang van zaken. 

Op werkdagen voor 16:00 besteld, is binnen 1 à 2 werkdagen bezorgd in Nederland.

Voor bestellingen naar Duitsland, Frankrijk, België en Spanje houden we 2 à 3 werkdagen aan.

(Let op: DPD bezorgt ook op zaterdag)

Wacht de klant al langer? 

Dan moeten we in de order duiken. 

Unit4 uitleg

Eén van de meest voorkomende problemen is dat de klant zijn/haar bestelling niet heeft mogen ontvangen ondanks dat deze ons magazijn heeft verlaten.

Dit kan meerdere oorzaken hebben bij DPD:

  • De bestelling is afgeleverd bij één van de buren;
  • De bestelling is afgeleverd bij een parcelshop in de buurt;
  • De bestelling is onderweg kwijtgeraakt;
  • De bestelling kan niet geleverd worden wegens ontbrekende adresgegevens.

Helaas komt het heel vaak voor dat DPD geen bericht achterlaat bij de klant waar ze het pakket hebben afgeleverd.

Begin in ieder geval met het erbij pakken van de track & trace code zodat je kunt zien waar het probleem ligt.

Voor uitleg hoe je hier moet komen, klik hier (zie ‘Afgeleverd’ onder het tabblad ‘Order info checken’).

Communiceer naar de klant wat er mis is met pakket. Verzoek vriendelijk of ze willen proberen of de bestelling bij één van de buren is afgeleverd of geef door bij welke parcelshop de bestelling is bezorgd.

Bestelling nog steeds kwijt?

Het kan zijn dat het de klant echt niet lukt om te achterhalen wat DPD met de bestelling heeft gedaan. In dat geval gaan we niet de discussie aan en versturen we de bestelling opnieuw.

Controleer uiteraard wel eerst de voorraad om eventuele teleurstelling te voorkomen. Check in dit geval ook de adresgegevens van de klant.

Vraag Tim, Anne of Rianne 🙂