Stapje terug Helemaal terug naar begin

Returnless.com

Go to portal

Next, use the handy filters above

Note: here you can search by the customer’s name, order number and email address

Make sure activate the filters as shown below:

This is where it is all about:

Has the order arrived at our warehouse? Click again and always check the track & trace code. 

 

The buttons below mean time for action: 

The lamp has arrived at our warehouse!

Note: always check the track&trace one last time.

Betreft het een Bol.com of fonQ bestelling, dan zul je ook op deze pagina’s de retour moeten verwerken! 

Nieuwe lamp/omruil

De klant wil een dezelfde lamp opnieuw ontvangen.

Heb je de track & trace code al gecontroleerd?

Goed ontvangen? Top 🙂 

Controleer altijd eerst of wij een nieuwe lamp op voorraad hebben!! Als wij geen nieuwe lamp op voorraad hebben moeten we namelijk eerst met de klant communiceren of ze willen wachten op een nieuwe of toch liever hun geld terug willen!

Plaats een opmerking : Bestelnummer + Aantal en SKU + Omgeruild + Naam en klik op ‘Opmerking opslaan’.

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Verander status naar goedgekeurd! 

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Tenslotte: Verander status naar ”Omgeruild” bij de drop down en klik op ‘Opmerking opslaan’.

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Volgende stap = Dropshipment

Geld terug/retour

Klant wil graag geld terug: 

Had je track & trace al gecontroleerd?

Goed ontvangen? Top 🙂 

Opmerking plaatsen: Bedrag + Naam + Bestelnummer + Hele bestelling/desbetreffende SKU(‘s) en aantal noemen

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Status wijzigen naar “Teruggestort”

Maar niet voordat je de twee vinkjes onder het vlak ”Opmerking” hebt weggehaald!

Make sure you log into the direct backend: (Directlampen/Lampenplaats/Vivaleuchten etc.)

Hover your mose over ‘WooCommerce’ at the left side of the page and click on ‘Bestellingen’ (Pedidos/Bestellungen/Commandes)

Search for the order on the right side of the page

Tip: In de backend van Lampenplaats kun je zoeken op het ordernummer van Bol.com & fonQ door te beginnen met ‘(‘.

Voorbeeld: (81687065-A

Open the order, obviously. 🙂
Scroll down and click on ”Terugbetalen” (Rückstattung/Reembolso/Remboursement).

You’re almost there! 🙂

Choose the right lamp and click on the amount we have received back. The rest will go automatically. The system calculates how much needs to be paid back.

Click on ”Terugbetaling” …. (iDeal /Paypaletc.)

Pay attention, there is 1 exception = Klarna 
Klarna = paying afterwards & works differently!

Klarna = Paying back manually

Next: go to Multisafepay.

Klik hier. and login.

Search for the order number, using the search bar.

Click on the order and click on ”Bestelling terugbetalen”.

Here you can pay back the order both completely and partially.

Klanten die via Bol.com een bestelling hebben geplaatst melden hun retour aan op de website van Bol.com zodat ze daarna een retourlabel aan kunnen maken voor Returnless.

Dit betekent dat we zowel op Returnless (incl. backend) als op de website van Bol.com hun retour moeten verwerken.

Stap 1. Ga naar de website van Bol.com en klik op ‘verwerken’ onder openstaande retouren.

Naar Bol.com

Stap 2. Zoek de juiste bestelling er bij. Deze gegevens moeten overeenkomen met de gegevens in Returnless.

Stap 3. Klik op ‘behandelen’ en geef aan hoe je de retourzending wil behandelen.

Let op: Als een klant zijn geld terug wil dan geef je aan ‘retour goed ontvangen’. Als een klant een nieuw artikel wenst de ontvangen, dan kies je voor ‘artikel ruilen’.

Zodra je de keuze hebt gemaakt kun je op ‘Ja, behandel retour’ klikken.

Werk vervolgens de bestelling in Returnless af zoals beschreven staat in het tabblad ‘verwerken’.

Klanten die via fonQ een bestelling hebben geplaatst melden hun retour aan op de website van fonQ. Dit noemt fonQ ‘bestellingen met incidenten’. Deze klanten krijgen een mail van onze klantenservice dat ze een retourlabel aan kunnen maken via retourneren/lampenplaats.

Dit betekent dat we zowel op Returnless (incl. backend) als op de website van fonQ hun retour moeten verwerken.

Stap 1. Ga naar de website van fonQ en klik op ‘alle bestelling’ in het drop down menu ‘Mijn bestellingen’. 

Let er hierbij op dat je in de juiste webwinkel aan het werk bent (NL/NLvt/BE/BEvt).

Naar fonQ

Stap 2. Zoek de juiste bestelling er bij. Deze gegevens moeten overeenkomen met de gegevens in Returnless.

Stap 3. Open de bestelling door op het bestelnummer te klikken.

Stap 4. Klik bovenin op de knop ‘terugbetaling’ en maak de keuze of het gaat om een volledige terugbetaling of een gedetailleerde terugbetaling.

Stap 5. Geef als reden teruggave aan dat het product is teruggestuurd en klik op ‘bevestigen’.

Werk vervolgens de bestelling in Returnless af zoals beschreven staat in het tabblad ‘verwerken’.